02.09.2016

"Extreme makeover"

Vi har kost oss med nytt kjøkken noen uker nå, og stortrives!
Morgenkaffen inntas som oftest med tente lys ved kjøkkenbordet - med avis og ikke tv.
 
I tillegg har vi hatt full makeover i mellomgangen; vegger og tak er malt og innredning byttet ut.
I ettermiddag kommer listene på  og vi skal ta en velfortjent pause før vi maler gjenstående 100 kvm med tak hvite.
 

 
Jernornamentet har jeg kjøpt av min venninne Nina. og er egentlig en støtte til en rosebusk eller lignende.
Men jeg synes den passer fint på veggen i gangen også.
Det vakre, gamle skapet rommer blant annet støvsugeren og gir et ryddig og fint preg.

 
Det gamle skolekartet har jeg hatt stående på lager lenge.
Nå får det pryde trappegangen og er en slags hyllest til min svensk-amerikanske farmor jeg aldri fikk treffe.
Listen skal males før de gamle tingene kommer på plass.
 


 
Trestigen fikk vi i bytte mot hjelp til å sette inn noen vinduer hos noen venner av oss - synes den gjør seg godt i gangen vår.

 
Ble veldig lyst og fint - vi trives!
 
Til uka kommer den nye sofaen til tv-stua, og vi skal endelig bytte ut de velbrukte hvilestolene våre.
 
Ja, det er i nærheten av "Extreme makeover" dette her.
 
Ha en fin fredag og god helg!
 
Klem, Marianne.


1 kommentar:

  1. Stor jobb å pusse opp så mykje,
    men jammen blir det fint !!!
    Trappa er flott.

    SvarSlett