02.05.2015

Velkommen mai!

Foreløpig har mai ikke vært spesielt mild, vi har opplevd snø, regn, kuldegrader - men mest sol.
Varmen vi hadde i april har tatt en snartur et annet sted, men den kommer tilbake - forhåpentligvis.
 
Jeg har litt kjærkomment overskudd i dag og har skrubbet kjøleskapet.
Plukket ut alle hyller og skuffer og vasket det grundig.
En ting som jeg er litt for dårlig på å huske - men som er så godt å få unnagjort.
 
De fleste vinduene er pusset innvendig - det gjorde jeg før i uka.
Må ta det litt og litt da jeg er litt plaget med vonde ledd i hendene igjen - det er heldigvis bedre i dag.
Har sjekket det flere ganger, og må antagelig slå meg til ro med at det kan være slitasje.
 

 
Pus tar livet med knusende ro - han er ute og farter hele dagen og sover resten. Når han ikke spiser eller inspiserer huset.
Herlig liten fyr vi har blitt så glad i.


 
Jeg var så heldig at jeg fikk en ovn til hagen av ei venninne av meg.
Må flikkes litt på, men det skal vi nok få til.
Koselig med kubbelys i eller fin å grille pølser i - eller bare fyre i for å skape litt ekstra stemning.

 
Den gamle vedkjelen får være blomsterpotte - regner med at stemorsblomstene tar over hele etter hvert.


 
Rustikk stil over hele fjøla - kjenner at det gir meg en viss ro.
Liker de røffe, slitte og rustne detaljene kjempegodt.




 
Har så smått begynt å pynte på terrassen, men det blir ikke så omfattende nå.
Vi skal vaske og beise når det blir stabil temperatur - orker ikke rydde bort så innmari mye.
Blir koseligere å gjøre litt mer ut av det når vi er ferdige.
Men synes det var morsomt med klinkekuler i klart glass.

 
Snart klart for å flytte ut blomkarse og pottene med georginer og Skaugum-begonia ut i drivhuset, men må vente til det ikke er nattefrost.
 
Så må jeg jo takke for at dere har gitt meg over 500 000 sidevisninger - helt fantastisk!
 
God helg!
 
Klem, Marianne.
 
 


1 kommentar:

  1. Det hørtes deilig ut med ekstra overskudd :) Godt å få slikt som kjøleskapsvak og slikt unna.
    Godt det er vår og nå roper vi på den gode varmen :)

    Ha en fin ny uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett