19.02.2015

Mer stue

Jeg er ikke helt ferdig med stueveggen enda - jeg er fremdeles ganske så forkjøla og ting tar så innmari lang tid.
Heldigvis er jeg frisk nok til å være på jobb, og med en arbeidsgiver som mer enn gjerne tilrettelegger dagene mine går det greit.
Egentlig godt å være i gang igjen, etter over en uke mellom godstolen og senga var jeg mer enn klar for å komme i gang igjen.
 
Nå har vi fått opp det gamle vinduet ved siden av døra.
Bak har vi hengt opp en tynn plate vi har malt svart.
Prøvde med grå, men det ble for platt og kjedelig.
 
 



 
Denne lykta ble antagelig brukt på hestevogner før i tiden; jeg fikk den med meg da jeg ryddet et loft for en stund siden.
Har ikke hatt noe bestemt formål med den, men synes den gjør seg fint på veggen.
Atle har laget stativet av gammel plank.
Man gjør seg noen tanker om slike gamle ting - tenk hvor dårlig lys de faktisk hadde når de var ute og kjørte i mørket.
Bare talglys og dårlige reflektorer er en stor kontrast til dagens billys.
 



Den gamle stigen fant jeg under huset her for lenge siden - nå kommer den virkelig til sin rett.
 

 
Skoleplansjen er en av mange jeg fikk tak i på en skole i bygda - har ikke helt bestemt meg for om den skal henge her eller ikke.
Synes den er kjempekul, men må venne meg litt til den.

 
Alt i alt synes jeg at vi har fått en fin stue som er noe utenom det vanlige.
:-)
 
Til slutt vil jeg bare fortelle at gavene fra give awayen nå er sendt, og at vinnerne får en pakke i posten om ikke så lenge.
Beklager at det har tatt litt tid - men sånn blir det når man blir sengeliggende.
 
Vi blogges.
 
Klem, Marianne.


4 kommentarer:

  1. Fy søren så tøff stua di blei.
    Skikkelig rustikk og herlig look.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Den er super tøff og sjarmerende den stua deres med fullt av nostalgi og herlig stemning :)

    Ønsker deg fine dager og at du blir helt frisk

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Så personlig og spennende og fint hos deg :-) Så bra at du har kommet deg opp i på bena igjen. Fin fin helg til deg :-)

    SvarSlett
  4. Dette ble bare sååå vakkert!
    Love it:)
    Med den gamle døra og vinduet ble det rålekkert!
    Dere har gjort en fantastisk jobb!
    Håper forkjølelsen gir seg,god bedring:)

    SvarSlett