10.01.2015

Oppussingsplaner

Det nye året begynner med oppussingsplaner.
Fordi vi skal bytte kjøkken i sommer følger det jo med en del annet - blant annet skal vi tette igjen en vegg mot stua.
Egentlig hadde vi tenkt å ta alt på en gang, men i jula ble vi enige om at vi like godt tar stueveggen nå.
Det gjør ingenting at vi har en ekstra vegg på kjøkkenet mens vi venter.
 
 

 
Vi har snakket mye om  hvordan vi skal gjøre dette, vi er jo to som skal leve godt med hvordan det ser ut her.
Vi landet på denne vinyltapeten med mursteinsmønster - så skal vi felle inn en gammel dør i veggen og ta inn en gammel trekrakk jeg har stående på lager.
Det blir nok ikke et fornuftig formål med det, men en vakker detalj som bryter litt med ellers lyse vegger.
Kjenner at jeg trenger litt brytning i alt det "sterile" interiøret.
Lover at det kommer før, underveis og etter bilder.
 

Denne vinyltapeten har vi kjøpt til en vegg på kjøkkenet.
Vi har omsider blitt enige om planløsning og skal snart ut på "rekognoseringstur" for å finne det beste alternativet.
Jeg ønsker meg  et landkjøkken, men synes samtidig det er fornuftig å finne en løsning som man ikke trenger å betale altfor mye for.
IKEA er et alternativ selv om jeg er litt skeptisk... ;-)
 

 
Jeg har åpnet butikken igjen etter lang juleferie - i dag ble det en stille dag.
Stort snøfall og manglende brøyting førte til lite kunder.
Men jeg fikk laget litt nytt, blant annet disse tavlene.
Et par gamle tinnfat og et sett med karder ble morsomme tavler til små beskjeder.
Lagde en av en fjøl også, men fikk visst ikke med meg noe bilde av den.
Tenker det er fine smågaver eller morsomt å ha på benken eller på kjøkkenbordet i stedet for papirlapp.
Og så er det jo gjenbruk av beste sort.
Det liker jeg! :-)
 
Jakten på nytt lokale er i gang - nå har jeg henvendt meg til lokalpressen for å få et oppslag eller to. Er ikke akkurat typen som går rundt og banker på dørene og spør om det er ledige rom rundt omkring.
 
Ønsker dere alle en riktig god helg - heng dere med på give away hvis dere har lyst.
Les i så fall forrige innlegg.
 
Vi blogges!
 
Klem, Marianne.
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Blir spennende å følge med på både det ene og det andre. Stort Merete - smil :-)

    SvarSlett
  2. Dette blir spennende.
    Liker spesielt godt mursteinstapeten, og med den gamle døra og krakken, ser jeg for meg fransk stemning :) Jernvinduet bør også kanskje opp på den veggen...

    Gleder meg til å følge med videre :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Blir gøy å følge med på kjøkkenprosjektet du skal sette i gang. Tavlene dine var også kjempefine. Har visst noen fat liggende jeg og... Håper du finner et lokale som passer deg perfekt. Det pleier å ordne seg for snille jenter!!!
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Marianne, så spennende!
    Herlige tapeter:)
    Gleder meg virkelig til å følge med på dette prosjektet:))
    Har ikke Vært så mange prosjekter her hos meg ennå I år, har slitt med hodepine og vonde skuldre/nakke så det har stoppet seg sev...men har noen planer må vite;)
    Bloggen har også seilt sin egen sjø en stund, men håper å få til et innlegg snart og, og få med meg din flotte gave away:))
    Så fine de tavlen var, en super ide!

    Ønsker deg en flott dag!
    Klem

    SvarSlett
  5. Blir spennende å følge med på prosjektene og kjøkkenet :)

    Lykke til med jakten etter nytt lokale.

    Ønsker deg en fin ny uke :)

    Klemmer Monica

    SvarSlett